جامع دانش

۵۰ مطلب در اسفند ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پاورپوینت طراحی درمانگاه شامل 103 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی معماری) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.

 

مقدمه:

مقصود از انجام طرح معماری ۴ طراحی یک فضای بهداشتی شهری با موضوع کلینیک واورژانس در نظر گرفته شده است که دانشجویان با عنایت به ملموس بودن این عملکرد واین که همه اقشار جامعه تجربه حضور در چنین بناهایی را دارند به نوعی پیشینه ذهنی داشته واز طرفی پیچیدگی خاص و لزوم توجه به جنبه های عملکردی ، شفافیت فضا ، همجواری های فضایی ، دسترسی ها ونیز رعایت مسائل فرهنگی ، اجتماعی ، بهداشتی وروانی ، محدودیت های خاصی در این طراحی به وجود می آورد که دانشجو باید با مطالعه دقیق و بررسی نمونه های موردی تجربه ومهارت کافی در خلق این فضاها را داشته باشد.

  • فرشته فرشته
  • ۰
  • ۰

پاورپوینت معماری بیونیک شامل 21 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی معماری) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.

 

مقدمه:

بیونیک، به معنای زیستارشناختی یا به کارگیری اندام‌های ساختگی طبیعت، اولین بار توسط دانشمند امریکایی جک.ای.استیل در سال 1959 بکار برده شد.او بیونیک را علم سیستم‌هایی که شالوده و پایه تمامی سیستم‌های زنده‌اند، می‌داند.در ابتدا بیونیک به بررسی ماشین‌هایی که براساس سیستم‌های زنده طراحی و ساخته شده بودند می‌پرداخت و هم اکنون بیونیک از هر جهت هنر به کارگیری دانش سیستم‌های زنده در حل مسائل فنی است.

  • فرشته فرشته
  • ۰
  • ۰

پاورپوینت فاضلاب ، تصفیه و کاربرد آن  شامل 40 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی عمران و ساختمان) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.

 

مقدمه:

آب یکی از بزرگترین چالشهای قرن حاضر است که می تواند سر منشا بسیاری از تحولات مثبت و منفی جهان قرار بگیرد.97/5درصد آب کره زمین در دریاها و دریاچه ها است که آب شور را تشکیل میدهد.2/5 درصد آب شیرینی است که در زمین وجود دارد که از آن 0/3 درصد آب رودخانه ها و 30/8 درصد آبهای زیر زمینی و 68/9 درصد یخچالها و پوشش دایمی برف کوهها است.

طبق مطالعات موسسه بین المللی آب در نیم قرن آینده( سال 2050 ) در65 کشورجهان با جمعیت 7 میلیارد نفربا کمبود آب مواجه می شوند، این مطالعات عنوان می کند که در سال 1950 در 12 کشور جهان با جمعیت 20 میلیون نفر با کمبود آب مواجه بوده اند، ضمن اینکه در سال 1990 در26 کشور جهان با 300 میلیون نفرجمعیت و امروزه در45 کشورجهان با 1.1 میلیارد نفر جمعیت با کمبود آب مواجه هستند؛ لذا کمبود منابع آب شیرین بشررا ناچاربه جستجو برای دستیابی به دانش فنی و تکنولوژیکی استفاده از باقی مانده آب شیرین می نماید. 

  • فرشته فرشته
  • ۰
  • ۰

مقدمه

ساخت باغ در کشور ما سابقه ای طولانی داشته و در تمام دورانها بخصوص دوره اسلامی مورد توجه بوده است . باغها چند عملکرد داشته اند و در بعضی دورانها باغهای عمومی برای گردش و تفریح اهالی ساخته می شدند.

آیین و کیش قدیم ایرانیان به کشاورزی و باغ سازی اهمیت خاصی داده ، آنرا ستایش نموده است چنانکه دورندیداد ( فر گرد سوم – فقره 33 می خوانیم که زرتشت به اهورا مزدا می گوید : ای آفریننده جهان مادی ، ای یگانه پاک ، چهارمین کسی که زمینه را به منتهی درجه وجد آورد کیست ؟ اهورا مزدا پاسخ می دهد ، آنکس که بیشترین مقدار گندم کشت کند و بیشترین سبزیها بکارد و بیشترین درختها بنشاند کسی که زمین خشک را آب دهد و زمین خیس (باتلاق) را بخشکاند و زیر کشت ببرد .

در دوره اسلامی نیز ایجاد باغها و درختزارها همچنان مورد علاقه ساکنان این سرزمین کهنسال بوده و علاوه بر باغهای بزرگ و با شکوه بیرون شهرها ، چندین سده پدیده باغسازی در درون و پیرامون شهرها ، خاص این سرزمین بوده است . در دین اسلام کاشتن درخت پسندیده و از بین بردن و قطع بی مورد آن نکوهیده شمرده و در این مورد احادیث و روایات فراوانی در دست است .

 

اهمیت ویژه باغ در ایران

از طرفی بدلیل اختلاف آب و هوایی مناطق مختلف ایران بخصوص در مناطق گرمسیری باغ اهمیت ویژه ای پیدا می کند. این دو موضوع و مسائل دیگر باعث شدند که در این سرزمین درخت به عنوان عامل گیاهی و حیاتی مورد احترام اهالی قرار گیرد .

فضاهای سبز بر چند گونه بوده اند . یک نوع آن باغهای و با چند ساختمان بوده است . نوعی دیگر باغچه ها بودند که در مقیاس کوچکتر و خصوصی تر بکار می رفته اند و در همه خانه ها از اعیان تا معمولی ساخته می شدند ، گودال باغچه هم گونه ای دیگر از فضای سبز است که قبلا در مورد ریشه آن صحبت شد. این گودال باغچه ها در جایی احداث می شد که آب زیادی نداشته اند.

نارنجستان نیز نوع دیگری از این باغها بوده است که اختصاص به کشت مرکبات داشت . در شهر یزد تعداد زیادی نارنجستان ساخته شده بودند.

 

باغ و درونگرایی

همانطورکه می دانیم یکی از اصول معماری ایران درونگرایی بوده است . باغها نیز از همین امر تبعیت کرده و معمولا دور تا دور آن با دیوار محصور بوده است . این مساله علاوه بر ایجاد یک حفاظ ، باعث می شود که وقتی انسان از فضای گرم بیرون به داخل باغ وارد شود چیزی بسیار متفاوت با بیرون را ببیند . علاوه بر این محدود کردن آن باعث کار بیشتر بر روی ان می شود. دیوارهای باغ عموما بلند و از خشت خام ، چینه و یا آجر هستند ....


  • فرمت اصلی فایل : doc
  • تعداد صفحات : 168
  • فرشته فرشته
  • ۰
  • ۰

مقدمه:

لزوم احیای ارزش‌های بافت‌های تاریخی از دیرباز مورد توجه بوده و کشورهای پیشرفته جهان با اجرای برنامه ها و دستورالعمل‌ های خاص، به رونق بافت‌ها و نواحی باارزش قدیمی خود همت گماشته و هویت فرهنگی گذشته خود را دوباره زنده کرده‌اند.

امر احیا و حفاظت از بافت‌های باارزش تاریخی از اجزای پیکره فرهنگی جامعه به شمار می آید و تحقق آن به فعالیتهای فرهنگی مداوم نیاز دارد، زیرا میراث تاریخی تبلور فرهنگ گذشته و صیانت‌ آینده هر جامعه است. در این نوشتار سعی شده تا با تأکید بر بهسازی و مناسب‌سازی محیط‌های شهری طی برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت به نقش سازنده سازمانهای ذیربط اشاره شود، تا با روشن شدن مسئولیت‌های مرتبط و همکاری‌های مستمر آنها کار احیای ارزش های تاریخی (که در این گفتار بیشتر تأکید بر احیا و مرمت بافت‌ها و بناهای باارزش است)، در چارچوب ضوابط و دیوان سالاری متداول و دست و پاگیر دستخوش مشکل و معضل نشود.

بدون شک، نقش و مشارکت مردم در امر بازسازی و احیای ارزش‌ها اهمیت خاصی داشته و بدون مشارکت مردم امر بازسازی موفق نخواهد بود و سرمایه‌گذاری‌های کلانی را طلب می‌کند. چنانچه در امر بازسازی خود مردم شریک و همراه باشند اجرای برنامه‌ها سریع‌تر به نتیجه می‌رسد، تجربه جهانی نشان می‌دهد که هرچه مردم به ارزش این آثار آگاه باشند در اجرای برنامه ها سریعتر به نتیجه می رسد جهت احیا و نگهداری آن بیشتر می‌کوشند. در واقع، هسته تاریخی شهرها و بافت‌های با ارزش علاوه بر محتوای فرهنگی و معنوی خود به منزله سرمایه‌های عظیم اقتصادی شمرده می‌شوند و در این سرمایه مردم شریک و سهیم اند و مشارکت آنها می‌تواند امر بازسازی را به نتایج چشمگیری هدایت کند.

احیا و هویت بخشیدن به آثار باارزش باعث رونق و پویایی گذشته خواهد شد. لازم است دولت به سرمایه گذاریهای لازم همراه با مشارکت مردم همت گمارده تا ارزش‌های اقتصادی، اجتماعی و کالبدی دوباره در هسته تاریخی شهرها زنده و فعال شوند. باید گفت که در روند تنوع‌بخشی و تجدید سازمان در این مکان‌ها باید چنان عمل شود که هویت و اصالت آنها از دست نرود. در این مقاله،‌ سعی شده رابطه فرهنگ، میراث تاریخی و احیای ارزش‌های گذشته و تجدید حیات و امر بهسازی مناسب‌سازی محیط و ارزش‌های اقتصادی مورد بحث قرار گیرد.

پیشینه حفاظت آثار تاریخی و میراث فرهنگی به بیش از پانصد سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. داریوش شاه در کتیبه ای از آیندگان می‌خواهد که آنچه را او برجای نهاده است تخریب نکنند. کتیبه‌هایی نیز به عنوان نمونه های دیگر در ستونهای کاخ آپادانا در تخت جمشید، برای اطلاع آیندگان از احوال، حفظ آثار و شرایط فرهنگی و آداب و رسوم و زندگی مردم آن زمان در اعماق دو متری زمین یافت شده است...


  • فرمت اصلی فایل : doc
  • تعداد صفحات : 254
  • فرشته فرشته
  • ۰
  • ۰

پاورپوینت مدیریت استراتژیک منابع انسانی شامل 20 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی عمران و ساختمان) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.

 

مقدمه:

*- ایجاد یک تفاهم روان شناختی مثبت.* - افزایش انگیزش و تعهد کارکنان.* - افزایش مهارت های کارکنان و پایه های مهارت آنها.* - تفویض اختیار به طوری که بتوانند از تمام مهارت ها وتوانائی هایشان استفاده کنند.  * - شفاف شدن فرصت های ارتقای شغلی و تعریف الزامات شایستگی. * - ایجاد فرایندهای مدیریت عملکرد و توسعه مستمر.* - بهره گیری از سیستم اطلاع رسانی مناسب.* - ایجاد سیستم پرداخت چه رقابتی و چه انگیزشی.* - طراحی استراتژی های روابط کارکنان که امکان گسترده تر آنها را میسرسازد.

 علاوه بر موارد فوق :

  * - ایجاد ارزش افزوده.
 * - مزیت رقابتی.
  * - کمک به اجرای طرح های کیفیت جامع.

  تعریف ارزش افزوده : ستانده منهای داده.

اما در شرایط کلی : توسعه منابع و بهره گیری از کلیه منابع موجود در سازمان به شکلی که بازده ای قابل توجه وپایدار بیش از آنچه که خرج شده است برای شرکت به بار آورد.

 

چهار طریق ممکن برای ایجاد ارزش افزوده

1- از طریق تسهیل تغییر و پیشنهاد استراتژی ها و برنامه هایی برای ایجاد و توسعه فرهنگی از نظر کیفیت بهتر، مشتری محورتر و عملگردگرا و همچنین از طریق ایفای نقشی عمده در اجرای آن طرح ها و استراتژی ها و طرح ها.

2- از طریق مشارکت ویژه در حوزه های برنامه ریزی منابع انسانی، جذب نیرو،آموزش و پرورش،مدیریت عملکرد،پاداش و روابط کارکنان.
 
3- از طریق تضمین اینکه به هر طرح منابع انسانی در حوزه هایی چون آموزش و پرورش به دیده سرمایه گذاری نگریسته شودکه بازده آن بالاست و ارزش افزوده ایجاد خواهد کرد.

4- از طریق ارائه خدمات منابع انسانی به صرفه مثل ایجاد ارزش در قبال پول.

  • فرشته فرشته
  • ۰
  • ۰

چکیده

هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین افسردگی و هیستری در بین زنان حدود سنی 35 ساله منطقه یازده شهر تهران که فرضیه های عنوان شده عبارتند از اینکه بین افسردگی و هیستری رابطه معنی داری وجود دارد و هیستری در بین زنان غیر شاغل بیشتر از شاغل است که جامعه مورد مطالعه زنان حدود سنی 35 ساله شاغل منطقه یازده تهران است که حجم نمونه استفاده شده با روش نمونه گیری طبقه ای 40 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده که پرسش نامه M.M.P.I بر روی آنها گردیده که جهت آزمون فرضیه ارزش آماری ضریب هم بستگی در سطح آمار استنباطی استفاده گردیده که نتایج به دست آمده حاکی از آن است که بین افسردگی و هیستری رابطه معنی داری وجود دارد و هیستری در بین زنان غیر شاغل بیشتر از زنان شاغل است و سطح معنی داری آنها در سطح 5% > p است.

 

مقدمه

چگونه می توان کسانی را که همواره نسبت به دیگران به دیده سوء ظن می نگرند یا به تمام محرک های محیطی بی اراده و بدون مقاومت پاسخ می دهند، یا بی دلیل به هر کس حتی به افراد نزدیک و صمیمی خود دروغ می گویند، یا در کمال بی نیازی حقه بازی و کلاه برداری می کنند و از این قبیل رفتارها را ظاهر می سازند، توصیف کرد. این افراد درک صحیحی از واقعیت داشته و است و سیکوتیک نیستند، دچار ترسهای بی دلیل و اضطراب دائمی نیستند و از دردهای  خیالی و یا حتی واقعی که علت آنها روانی فیزیولوژیایی است رنج نمی برند.

با این وجود رفتار آنها از نظر دیگران ممکن است عجیب و غیر معمول و مغایر با اصول اخلاقی باشد. افراد مبتلا به این اختلاال یعنی اختلال هیستریایی خواهان جلب توجه دیگران نسبت به خود هستند. خیلی زود توسط رویدادهای بی اهمیت و بی معنی برانگیخته  می شوند و تظاهرات هیجان انگیز نشان می دهند. این افراد در اغوا کردن و فریفتن دیگران با تظاهرات و رفتارهای خود بسیار ماهرند و به راحتی می توانند خود را گرم و صمیمی نشان داده  به دیگران نزدیک شوند با این وجود به نظر آنان سطحی رابطه می رسند. این افراد همواره در جستجوی تحسین دیگران هستند و برای رسیدن به این مقصود غالباً در حال ایفای نقش هستند.

آنان دنیا را صحنه و خود را بازیگران آن می دانند. زود ممکن است عاشق شوند یا  ازدواج کنند ولی زود روابط عشقی و زناشویی خود را به هم می زنند و آمادگی زیادی برای اعتیاد دارند و ممکن است خیلی زود در  دام اعتیاد یا رفتارهای خلاف اجتماعی گرفتار شوند حالات هیجانی آنان بر حسب زمان و مکان و موقعیت خیلی سریع عوض می شود به طوری که وقتی مشغول گریه هستند ممکن است در همان حال خنده را سردهند. آنان بسیاری از بیانات خود را با نقش بازی کردن توأم می سازند و در ایفای نقش بسیار مهارت دارند.

بقراط در چهار قرن پیش از میلاد از رابطه افسردگی و مانی به طور مشروح بحث خود و همچنین ارتیوس پزشک یونانی در ابتدای قرن اول میلادی دریافت که افسردگی که بعضی اوقات در یک فرد رخ می نماید به نظر می رسد که از یک اختلال ریشه می گیرند و در اوایل نوزدهم فلیپ پنیل (1801) گزارشی جالب از افسردگی به رشته تحریر درآورد که نام امپراطور رم تیبر یوس در آن منعکس شده است. غالباً یکی از نشانه های اختلالات خلقی کیفیت حمله ای بودن آنهاست که در آن یک فرد عادی به طور ناگهانی در عرض چند هفته ای یا در بعضی از افراد طی چند روز به نهایت ناامیدی یا اوج سرخوشی می رسد.

 

 

فهرست

چکیده    8

 

فصل اول : کلیات تحقیق   9

مقدمه    10

بیان مسئله       12

متغیرها      13

 

فصل دوم : پیشینه و ادبیات تحقیق   14

نکات کلی در رابطه با هیستری   15

شکل گیری هیستری در جریان تحول      16

رگه های شخصیت هیستری یکی در کودک   17

تظاهرات حاد در کودک     18

هیستری در نوجوانی    21

توصیف ضوابط تشخیص اختلال تبدیل    23

دیدگاه های نظری درباره هیستری   25

دیدگاه شناختی     28

دیدگاه رفتاری نگر  30

اختلالات بدنی شکل و اختلالات تجزیه ای  32

اختلالات تبدیلی   34

نشانه های حسی  37

نمونه ای از فلج هیستری    38

این حادثه چگونه رخ داد  39

نشانه های احشائی   41

تفاوت های اختلالات بدنی تبدیلی تمارض   43

شرایط ایجاد اختلالات تبدیلی 46

علل مولد   47

نکات کلی در رابطه با افسردگی   49

جدول شماره 12 فهرست نشانه های جدولهای بالینی افسردگی   52

افسردگی وغم واندوه    53

بی حالتی خلقی       57

فقر تعاملی کناره گیری   58

افسردگی در خلال دوره های دوم و سوم کودک   62

نشانه های وابسته به رنج افسرده وار  63

رفتار های معادل افسردگی     65

افسردگیهای نوجوانی   66

افسردگی مبتنی براحساس رها شدگی    68

جدول 2-12 معادلهای افسرده وار در نوجوان از دیدگاه مولفان مختلف   69

فراوان افسردگی در خلال تحول      70

طبقه بندی اختلافهای خلقی DSMIV 76

افسردگی مهاد   77

نظریه ها تحقیقها و درمان افسردگی   80

نظریه های زیست شناختی  81

نقش وراثت در اختلالات دو قطبی   84   

اثرات لیتیوم     86

درمان براساس نظریه های زیست شناختی    89

الکتروشوک درمانی   90

نظریه های روان پویایی 94

نظریه یادگیری   97

افسردگی از نقطه نظریادگیری درمان   101

نظریه شناختی   102

 

فصل سوم : تعیین روش تحقیق  104

جامعه مورد مطالعه   105

روش آماری مربوط به فرضیه   106

 

فصل چهارم : یافته ها تجزیه و تحلیل داده ها    107

جدول 1-4 غلات خام آزمودینها از آزمون mmp   108

جدول 2-4 بررسی رابطه بین افسردگی و هیستری در بین زنان حدود سنی 35 ساله   109

 

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری   112

بحث و نتیجه گیری  113

پیشینه تحقیق 114

پیشنهادات  115

محدودیت ها    116

منابع و ماخذ        117

ضمائم   118

پاسخنامه124

  • فرشته فرشته
  • ۰
  • ۰

مقدمه

تاریخ همواره شاهد نبردها و مصیبت هایی بوده که به دلیل سرکشی نفس بشر پدیدآمده اند دیروز صدای شمشیرها و امروز غرش انواع سلاح های جنگی راکسانی برپاکرده اند که یا تعلیم ندیده اند یا تعلیم آنها همراه با تهذیب نفس نبوده پس هیچ گاه نباید نقش و جایگاه ارزشمند معلم را نادیده گرفت . معلم امانتی خطیر و پرارزش را دراختیار دارد و باید امانتدار باشد او چه درتربیت فرزندان در محیط خانه و چه رهبری سیاسی- اجتماعی نقش مهمی دارد و باید برای معلم شرایطی فراهم باشد تا به این وظیفه مهم خود جامعه عمل بپوشاند و در قرآن کریم نیز به نقش ارزشمند معلمان اشاره شده است و نهج البلاغه بهای معلم را با بهشت مقایسه کرده است . بهترین برنامه ها و غنی ترین محتوای آموزشی بدون وجود مربیانی کارآزموده و با انگیزه به ثمر نخواهد رسید پس می توان با افزایش انگیزه در فرد کارایی او را افزایش داد تا از اتلاف وقت و هدر رفتن نیروهای بالقوه جلوگیری کرد امروزه رابطه انگیزه و کارآمد بودن کارکنان و بازده سازمانی اهمیت فراوان دارد .

در دهه های اخیربه این مطلب تأکید شده است که آموزش و پرورش زیربنای توسعة اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی هرجامعه است . بررسی عوامل مؤثر در پیشرفت و ترقی جوامع نشان می دهدکه همة این کشورها ، آموزش و پرورش توانمند و کارآمدی داشته اند . نگاهی به تاریخ ملل نیز بیان کنندة این واقعیت است که دوران شکوفایی و درخشیدن آنها با رشد و پویایی نظام های آموزشی و پرورش آنان مقارن بوده است . از سوی دیگر امروزه تعلیم و تربیت آدمی را از دشوارترین ، ظریف ترین و پرثمرترین کارهای انسان می دانند . آن را امری پر ارج و وقت گیر توصیف می کنند در این میان معلمان برترین نقش را به عهده دارند و نقطة آغاز هم تحول آموزشی و پرورشی به شمار می روند همة کشورها به معلمان اثربخش و با انگیزه به عنوان یکی از ارکان اصلی آموزش و پرورش نیاز دارند تا بتوانند جوانان خود را درقالب سیستم تعلیم وتربیت خود پرورش داده و برای آینده ای بهتر مجهزکنند .
تحولات سریع آموزشی به طورچشمگیری نیاز به ظرفیت سازی گسترده ذهن معلمان و شناخت بیشتر پیچیدگی های تعلیم وتربیت را آشکارمی سازد و میل آنان را برای افزایش دانش حرفه ای خود برمی انگیزد .

درسالهای اخیر اهمیت بررسی عوامل ایجادکنندة انگیزه در رفتار معلمان به منظور حل مشکلات آموزشی و تربیتی کشورها بیش ازگذشته مشهودگردیده است .
اکثرصاحبنظران،شناخت عوامل ایجادکنندة انگیزه درمعلمان راازعوامل مهم سازگاری معلم باشغل خودمی دانند و همچنین تأکید دارندکه چنانچه معلم باانگیزة کافی درشغل خودحاضرشود،میزان عملکردوکارایی اوافزایش می یابد. و برطبق نظرمحقق دراین صورت ازروش های نوین آموزشی با انگیزة بیشتری استفاده می کند .

نظام آموزش وپرورش ،گرچه دارای معلمان دلسوز زیادی است مع هذا تعلیم و تربیت
مطلوبی ندارد . به عبارت دیگر شرایط و وضعیت حاضر، مؤید ومحرک فعالیت حرفه ای معلمان نیست ، درنتیجه نظام آموزش وپرورش به طورکلی دستخوش نابسامانی است که پیامدآن کاستی های متعدد ازجمله افت تحصیلی به عنوان نمونة بارزآن می باشد .تلاش برای اصلاح چنین وضعی بدون توجه به رشد حرفه ای معلمان وایجاد انگیزه جهت دستیابی و اجرای روشهای نوین تدریس کاری عبث و بیهوده است زیرا معلمان بیش ازهر عامل دیگری درپیشرفت فعالیت های تربیتی تأثیردارد .

دردنیای پیچیده امروز هیچ کس بی نیاز ازتعلیم وتربیت نیست . امروز فعالیت درمدرسه و آموختن ، خود بخش عظیمی از زندگی انسانها شده است ، دیگرنمی توان باطرزتلقی گذشته به شاگرد و تربیت او نگریست از برکردن بدون فهم مطالب درسی ، دلهره و اضطراب ناشی از امتحان وسرزنش معلمان و والدین همیشه موجب نفرت وگریز ازکلاس درس ومحیط آموزشی می شد .

درگذشته که هدف های تعلیم وتربیت منحصرا معطوف بود به انتقال تجارب و معلومات پیشینیان به نسل های نو ، فرآیند تدریس به شیوه معلم محوری اجرامی گردید . اما با تحولاتی که به تدریج درقرون وسطی به بعد ونگرش نسبت به کودکان صورت گرفت

دیدگاههای مربیان نسبت به فرآیند آموزش دگرگون شد واندیشه های معلم محوری جای خود را درتعلیم و تربیت به کودک محوری داد . ابدای روش های نوین تدریس و به کارگیری آنها درکنار روش های سنتی ، استفادة ناگزیر وگسترده از ابزارهای آموزشی و علمی شدن شیوه های ارزشیابی مهمترین پی آمدهای این تحولات ، تغییراتی است که در نظام های تعلیم و تربیت درسطح جهانی ایجادگردیده است .

معلمین علاوه بر برخورداری از شخصیت برجسته ، می باید آگاهی و شناخت از اصول و روش های جدید تعلیم و تربیت کسب نمایند تا درکارخود موفق و مؤید باشند امروز ما نمی توانیم صرفا به اتکای داشتن مدرک دیپلم و لیسانس یا بالاتر وارد کلاس شویم زیرا شناخت شاگردان وآگاهی از فرآیند تدریس نخستین نیازی است که هرمعلم کارآمد باید احساس کند .

روش های تدریس تا آنجا در امر آموزش اهمیت داردکه گروهی از علمای تربیتی ، تسلط به روش های تدریس را مهمتر از دانش و اطلاعات علمی معلم دانسته اند . بنابراین لازم است که ما درجهت پیشرفت و تعالی ، همگام با جهان امروز از آخرین دستاوردهای نظام های پیشرفته تعلیم و تربیت بهره گیریم .

 

فهرست مطالب

فصل اول                                
مقدمه                                   
بیان مسئله                                    
اهمیت و ضرورت تحقیق                             
اهداف تحقیق                                    
سئوالات تحقیق                                
فرضیه های تحقیق                                
تعاریف عملیاتی                                
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق                    
تعاریف مفهومی انگیزه                            
انگیزه شناسی معلمان                                
ویژگی های معلمان با انگیزه                          
رابطه نیازه با انگیزه                                
انواع طبقه بندی انگیزه ها                            
انگیزه های اولیه و ثانویه                            
انگیزه های گرایشی و اجتنابی                            
انگیزه های فیزیکی ،اجتماعی، روانی                        
نظریه های انگیزش                                
نظریه های انگیزه و رفتار                            
نظریه کورت لوین                                
نظریه مزلو                                    
نظریه انتظار                                    
طبقه بندی معاصرازتئوری های انگیزش                   
تئوری های درون زاد و برون زاد                        
تئوری دو جنبه ای انسان                            
تئوری انگیزش موفقیت                            
تئوری نیازهای زیستی تا تعلق و رشد                        
انگیزش در عمل                                
برخی راهکارهای ایجاد انگیزه در معلمین                    
روشهای نوین تدریس                               
تکنولوژی آموزشی و روشهای جدید تدریس                    
استفاده از ابزار تکنولوژی جدید درامرآموزش وپرورش           
پیشینة تحقیق                                    
فصل سوم : روش اجرای تحقیق                       
جامعه آماری                               
حجم نمونه                                    
ابزار اندازه گیری                                
روایی و اعتبار ابزار اندازه گیری                        
روش جمع آوری اطلاعات
روش آماری
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها   
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
یافته های تحقیق

پیشنهادات 
محدودیت ها 
ضمائم و منابع 

 

  • فرشته فرشته
  • ۰
  • ۰

قسمتی از متن :

چرا پسران با دختران مسن تر از خود ازدواج می کنند؟

چرا ازدواج در سنین بالا رواج یافته و مهم‌تر اینکه چرا پسران تمایل به ازدواج با دختران بزرگتر از خود را دارند؟ به طور معمول کمتر کسی چنین رویکردی را می پذیرد که یک پسر دختری را به عنوان همسر انتخاب کند که از خودش چند سال بزرگتر است. اما چرایی پیدایش این چالش و علل و عوامل تشکیل دهنده آن بیشتر اهمیت دارد. به عبارت بهتر نباید صورت مسئله پاک شود.

 برای موضوع یادم هست روزی چند نفر از روانشناسان نام آشنای برنامه تلویزیونی گرد هم آمده اند و میزگردی درباره این پدیده شکل گرفت به عنوان کارشناس نظرات خودم را اعلام کردم.
 اکنون که احساس می کنم باید هر آنچه در آن میزگرد علمی با حضور جوانان دختر و پسر نیز برپا شد و مواردی را که گفتم به صورت نوشتاری در اختیار شما می گذارم.
 اساساً عشق زاده علاقه و محبت است! دوست داشتن در ریشه هر آدمی موجود  هست. اما وقتی شرایط برای دوست داشتن و عشق ورزیدن در زمان مناسب فراهم نباشد چه پاسخی می توان گفت؟

آن عشق آتشین دیگر وجود نخواهد داشت؟
 آیا نداشتن شغل بیکاری بالا رفتن سن ,نداشتن مسکن و سرپناهی برای آغاز زندگی مشترک در یک سن خاص که دوست داشتن و عشق ورزیدن است اجازه ازدواج کردن را به پسران میدهد؟
 باید قبول کنیم که شرایط سخت است. خانواده هایی هستند که نمی توانند از برد اقتصادی و مالی پسرشان را حمایت کنند. آرین جوان با کدام این پشتوانه مالی می‌تواند پای در مسیر انتخاب و گزینش همسر ایده آلش بگذارد؟ اگر بخواهد صبر کند و دنبال کار و کسب درآمد و جمع کردن و رسیدن به جایگاهی که می‌تواند حداقل حرفی برای زدن داشته باشد فکر می کنید زمان زیادی را از دست خواهد داد؟ 

 

فهرست مطالب : 

چرا پسران با دختران مسن تر از خود ازدواج می کنند؟
 آن عشق آتشین دیگر وجود نخواهد داشت
دختران موفق و مجبور به این نوع ازدواج‌ها می‌شوند
 ازدواج زود اشتباه است دیر اشتباهی بزرگتر
 عشق هم در این میانه هست نگران نباشید

ازدواج دختران با پسران کوچکتر

چرا پسران سراغ دخترهای بزرگتراز خود برای ازدواج می روند؟
ازدواج معکوس ریشه در این مشکلات روحی دارد
پول و مسکن در ازدواج معکوس حرف اول را می زند
بهترین اختلاف سنی دختر و پسر برای ازدواج
مشکلاتی که در پس ازدواج معکوس نهفته است
حرف‌های از مد افتاده
درست و غلط‌های ازدواج با فاصله سنی معکوس
گزینه مناسب؛ هم‌سن
توصیه ی روانشناس

 

عنوان : پاورپوینت چرا پسران با دختران مسن تر از خود ازدواج می کنند

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 38

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

  • فرشته فرشته
  • ۰
  • ۰

قسمتی از متن :

راهکارهای طلایی برای اولین روز آشنایی و اینکه چه پرسش هایی از همسر آینده تان بپرسید و او را ارزیابی کنید؟
 همیشه یکی از آرزوهای انسان پیدا کردن یک همدم و همراه بوده است! یافتن نیمه گمشده ای که سالهاست به دنبال اوست و او را به عنوان همسر خویش قلمداد کند. دل کندن و رها شدن از تنهایی و پناه بردن به یک انسان برای تسکین آلام و دردهای درون!

 جوانان چرا ازدواج می کنند؟

ازدواج بخشی از زندگی هر انسانی است که ضربه من ازدواج تولد دوباره آدمی است!
 از نگاه و منظر خودش به ازدواج می نگرد. دختر و پسر هر کدام دلیل یا دلایل خاص خودشان را دارند. که البته قابل احترام نیز هستند. نمی توان نظر و دیدگاه کسی را درست برعکس دیگری را نادرست شمرد.
 هر شخصی به عنوان یک انسان و عقاید و نظرات گوناگون و متفاوتی دارد که نشأت گرفته از شخصیت خلق و خو, روند رشد و تربیت, فرهنگ آداب و رسوم, تمدن و نحوه پرورش خانوادگی اوست.
به طور کلی و اساسی ازدواج انسان یعنی آغاز یک زندگی نو و تحولی شگرف و جدید برای ادامه زندگی در کنار هم که پا به پای او در تمام مسیر این جاده همسفر باشد.

 اولین قرار ملاقات کجا صورت میگیرد و چگونه؟!

هر وقت یک جوان به بلوغ روانی و عاطفی رسید و احساس کرد که تنهایی آزارش می‌دهد که خانواده برای او نمی تواند شرایط را از لحاظ روحی روانی و احساسی فراهم کند, تصمیم به ازدواج می گیرد. البته نمی‌خواهیم کانون گرم خانواده را زیر سوال ببریم. ولی گاهی آدمی به این مرحله فکری می رسد که ای کاش من هم یک خانواده جدید تشکیل می‌دادند و استقلال می یافتم!

 

فهرست مطالب : 

راهکارهای طلایی برای اولین روز آشنایی از همسر آینده تان

جوانان چرا ازدواج می کنند؟
اولین قرار ملاقات کجا صورت میگیرد و چگونه؟
اولین سوال ها و جواب ها در قرار ملاقات چه مواردی هستند؟
 هدفتان از ازدواج چیست؟
حال پس از اولین قرار ملاقات و گفتگو های لازم دختران و پسران چه باید بکنند؟
اشتباهات رایج در آشنایی قبل از ازدواج
آغاز رابطه رومانتیک پیش از شناخت کافی
امید به تغییر همسر از اشتباهات رایج در آشنایی قبل ازدواج
باور به این که بعد از ازدواج مشکلات و اختلاف نظرها کم می شود
طولانی شدن زمان دوستی از اشتباهات در آشنایی قبل از ازدواج
بازگوی خاطرات معشوق سابق از بدترین اشتباهات در آشنایی قبل از ازدواج
در اولین جلسه قبل از ازدواج بایستی در چه زمینه هایی با هم صحبت کنند؟ 
توصیه ی روانشناس

 

عنوان : پاورپوینت راهکارهای طلایی برای اولین روز آشنایی و پرسش از همسر آینده تان

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 36

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

  • فرشته فرشته